Op 11, 12 en 13 februari 2025 vindt de 25e editie van Infra Relatiedagen plaats in Evenementenhal Hardenberg. “Dit jaar vieren we een bijzonder jubileum en dat willen we graag samen met onze bezoekers en exposanten doen. We hebben een aantal nieuwigheden in petto, want het is essentieel om te blijven vernieuwen en in te spelen op de laatste trends.” We gingen in gesprek met Melanie Coomans, Marketing Event Manager van Infra Relatiedagen.
“25 jaar kunnen we niet zomaar voorbij laten gaan,” begint Melanie. “We willen dat iedereen meteen het gevoel heeft dat er iets te vieren is. Dit zal meteen zichtbaar worden bij de binnenkomst. Relaties staan natuurlijk centraal. Daarom richten we de foodcourts zo in om het netwerkmoment tussen relaties volledig te benutten. We willen dat onze bezoekers en exposanten zich oprecht gewaardeerd voelen en volop de gelegenheid hebben om te netwerken en te genieten van het evenement.”
Trouwe exposanten
De exposanten zijn alvast enthousiast over deze 25ste editie. Met maar liefst 279 exposanten is nu al meer dan 75% van de beursvloer geboekt. Melanie vertelt: “Het is geweldig om te zien hoeveel interesse er is voor Infra Relatiedagen. Onze exposanten komen uit verschillende hoeken van de industrie en brengen elk hun unieke bijdrage mee. De waardevolle contacten leiden vaak tot langdurige samenwerkingen en nieuwe mogelijkheden.
“Uit de connecties die hier ontstaan, vloeien duizenden gesprekken van mensen die de aankomende week elkaar toch weer even bellen omdat ze elkaar hier hebben ontmoet.’ Dit benadrukt het belang van netwerken op een evenement als dit.”
– Van Gelder
Wat is er nieuw?
Ook dit jaar worden er weer verschillende thema’s aangepakt die relevant zijn voor de industrie. “Het net zero verhaal is bekend, maar de vraag is: hoe gaan we nu verder?” legt Melanie uit. “Met praktijkvoorbeelden en tips & tricks helpen we bezoekers de volgende stap te zetten naar emissieloos ondernemen. We zijn momenteel in overleg met exposanten en kennispartijen om te bepalen hoe we dit op een creatieve en aantrekkelijke manier kunnen presenteren op de beursvloer.”
Daarnaast willen we bezoekers ook een antwoord bieden op de vraag: “Hoeveel kan jij besparen?” Hiermee pakken we het thema waste management en recycling aan, en willen we laten zien hoeveel je kunt besparen door duurzaam te werken. “We willen onze bezoekers bewust maken van de impact die ze kunnen hebben op het milieu en hen inspireren om afval te verminderen en te recyclen,” voegt Melanie toe.
‘Veilig werken’ is een volgende pijler. “Veiligheid blijft een topprioriteit in onze sector, en we willen onze bezoekers inspireren en informeren over de beste praktijken en producten op dit gebied,” aldus Melanie. “De exacte invulling houden we nog even geheim. Hou onze website en social media in de gaten voor meer informatie!”
Behouden toppers
“Naast deze nieuwigheden, hebben we ook enkele zones van vorig jaar die terugkomen,” vertelt Melanie. “Het Ondergrondse Infra Plein is een grote eyecatcher. Dit 600 vierkante meter grote plein is een initiatief van Stichting Grond’g en haar partners. Hiermee willen ze de branche in een positief daglicht zetten en nieuwe instromen voor het vak van ondergrondse infrastructuur stimuleren. Daarnaast staan partijen in openbare verlichting weer samen en richten we de zone Overheid & Markt in. Deze zones zijn vorig jaar zeer goed ontvangen en blijven ook voor deze editie een onderdeel van Infra Relatiedagen. Goede dingen moet je immers niet veranderen.
Infra Relatiedagen 2025 belooft een inspirerende en informatieve editie te worden, met volop gelegenheid om te netwerken, kennis op te doen en te vieren. We kijken ernaar uit om onze bezoekers en exposanten te verwelkomen op deze speciale jubileumeditie!”